fredag den 10. august 2012

Lav mønstre med Excel

Det gik lige lidt hurtigt igår, så jeg glemte lige det som jeg syntes var så smart, eller fik i hvert fald ikke fortalt det som jeg ville.

Når man bruger betinget formattering i MS Excel, så betyder det at cellen automatisk bliver den farve som man har betinget.
Dvs, når jeg har bestemt at 1=rød og 14=lyserød, så hver gang jeg skriver et af de tal i mine celler, så bliver cellen automatisk farvet den farve.
Det vil sige at man hurtigt kan lave mønstre, f. eks. til at strikke, brodere eller lave patchwork efter!


Jeg brugte det for let at kunne fordele de røde felter, derefter dem uden stjerne og til sidst resten,
for selv om jeg ikke tog hensyn til hvilket mønster stoffet havde, kunne jeg let danne mig et overblik!

1 kommentar:

  1. Tak for tippet :)
    Jeg kan også se en anvendelse i matematikundervisningen i de mindre klasser.
    Mvh. Dorte Krohn

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.