søndag den 10. marts 2013

Lifebook 2013 - You are brave (uge 8)

Jeg er faktisk ikke helt færdig med det her projekt, men jeg mangler en stencil, jeg skal lave noget der ligner en glorie rundt om et af ansigterne og jeg mangler også lidt skrift . Men teknikken vi lærte her hed unstumpification, jeg kan ikke rigtig oversætte det, men det gik ud på at for at skjule at man tegnede efter et billede, kunne gøre det at man tegnede et ansigt af, derefter tegnede man halsen, lidt længere end i virkeligheden, så markeder man skuldre og rykkede lidt op, i papiret, så alle kropsdele bliver lidt længere, på den måde er tegningen ikke en nøjagtig kopi, og ser heller ikke helt så aftegnet ud, fordi der ikke er nogen/de fleste ikke ligner modeller.
Sjovt at prøve, men mit papir, som ellers var dyrt nok, fnulrede lidt, specielt i ansigtet på den yngste model.


 Her kan i se den ene model bagved, og nok se at hun i virkeligheden er lidt kortere en på min eftertegning, man bruger bagepapir når man tegner af og kalkerpapir til at overføre.
 Og her er så de to billeder jeg har tegnet af, umiddelbart ville jeg nok heller ikke have opdaget at det var de samme, så teknikken virkede, eller jeg tegner dårligt : D  ej jeg er godt tilfreds og det var sjovt at lave

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.