søndag den 23. februar 2014

Næsten forår med moms på

Det har været helt fantastisk vejr her idag, desværre har jeg brugt det meste af 
weekenden på at lave moms, men jeg kunne ikke lige lade være med at komme lidt ud


Hønsene kan også mærke det er næsten-forår, så de er gået i gang med at lægge æg,
og en af vores kyllinger, lægger grønne æg, moren som strejker lægger fine lysblå og
faren var en alm. høns, så nu er blandingen blevet nærmest olivengrønne
og så alligevel i dag kom der er som var blåligt i toppen og grønnere på 
den tykke del (det forreste) det er altså sjovt - de brune lægger også flere farver
det ses tydeligt - den anden dag fandt jeg tre æg bag skraldespanden :-) men
nu har katten taget pladsen, så vi er gået på jagt men har ikke fundet ud af om hun
holder pause eller har fundet nyt gemmested


den her lille fyr har Matilde grædt over i flere timer idag, kattene havde fanget
den og leget med den, så hun reddede den og den var også levende
noget af tiden, men ikke til at redde - det forstår man ikke når man er 6
nu ligger den i en tom te-æske og venter på begravelsen

1 kommentar:

  1. Nåå, stakkels Matilde og muldvarpen. Hvor er det sjovt med de æg. Jeg har ikke så meget forstand på dem, men det undrer mig meget at en af vores brune hønsiner pludselig har lagt et enkelt hvidt æg. Er det noget du har lidt viden om ? Du kan se det under mit indlæg i dag :-)

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.