mandag den 15. august 2011

Første handmade patchwork ever....

Der er noget jeg gerne vil lave, og dertil skal bruges en masse små lapper, nu kunne jeg selvfølgelig bare sy nogen sammen på maskinen, men jeg har længe manglet et eller andet som jeg kunne sidde med i sofaen om aftenen, til efter jeg har hæklet dagens lap!
Så nu har jeg kastet mig ud i det, og prøver for første gang at sy rigtigt patchwork! Jeg har ellers altid sagt at det kom jeg ALDRIG til at lave, for jeg kunne ikke forestille mig at jeg skulle bruge en evighed på at stå og klippe små lapper, men tingene ændres åbenbart og jeg har skåret og limet og klippet til den store guldmedalje!

Her er så første prøvesyning, det er ikke en del af projektet, men lidt overskudsklip, som jeg lige kunne øve mig!



Fordi jeg aldrig har lært det, var jeg lige nødt til at ringe til Dorthe (ca. 20 gange) og få lidt instrukser og svar på diverse spørgsmål, men det er rart lige at være sikker, for der skal rigtig mange lapper til og det skulle helst ikke være spildt arbejde :)

Er det godkend, Dorthe????

1 kommentar:

  1. Ej, et spændende projekt du er begyndt på. Hvad skal det ende ud i?. Patchwork er et KÆMPE arbejde især når du skal til at quilte det ta´r laaaaang tid. Jeg har lavet lit patchwork, men det blev ikke til det store kund tehætter, puder og et enkelt vægophæng.

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.