tirsdag den 27. december 2011

Så blev det alligevel jul

Selv om jeg først troede på det i sidste sekund, jeg tror da aldrig jeg har haft så mange ting at holde styr på før, men det gik, og jeg overlevede næsten.

Her er den smule jeg nåede at få taget billeder af i december:

Juletræet, sjovt som pynten forsvinder på billeder, IRL ser det meget mere pyntet ud, og vi var heldig at få et rigtig fint træ, ikke som sidste år hvor det var knækket, og vi hele julen frygtede at det pludselig ville vælte omkuld.



Jeg plejer at lave "julekort" til nogen af mine kunder, i år blev det til to tags i en cellofanpose, og det lyder jo forholdsvis let, men det tog faktisk noget mere tid end beregnet, men der skal også laves 28 poser.



Den ene slags nåede jeg ikke engang at få taget et billede af inden de røg ud af døren
Til to andre kunder havde jeg kage med sidste arbejdsdag, og så har jeg bagt en mere til os selv også, den består af 500 gram hakket tørret frugt + lidt andet og glasuren røres med whisky, en tung sag, men den smager så dejligt

Tidligere på måneden lavede jeg lidt forskellige tags, her er et af dem, resten ligger vist pakket ned sammen med de ting der kom retur fra julemarkedet


Rigtig skidt lys, men det skulle bruges så jeg nåede ikke lige at få sat lys op

Og endelig så har jeg fået denne her fantastiske engel af rødkål af en sød pige som elsker engle, 
den er så fin, og jeg fik at vide at den godt kan holde sig, hvis den bliver pakket forsigtig væk


Julen holdt vi her hos os, vi var 7 juleaften, juledag sov jeg nærmest hele dagen og igår var "søstrene" med børn på besøg, vi var elleve, men maden er let, for andenjuledag får vi altid glaseret skinke og grønlangkål.
Dessert var der ingen af, men den gode julekage og masser af hjemmebagte småkager og slik.

Årets produktion af småkager blev også udvidet fordi far og datter talte om hver sin opskift, så der blev lavet dej til jødekager, men det var krydderkager (dem i faconer med glasur) som datteren mente.
Så det var to slags, og de faste er vanillekranse (farens arbejde) og havregrynskager (mit arbejde)
Derudover fik vi lavet lidt konfekt d. 23 og lidt brændte mandler d. 25, mens jeg lå og sov på sofaen, og pigerne spillede Wii.

Rigtig godt nytår til alle

1 kommentar:

  1. Hvor ser det julehyggeligt ud. Flot kage!
    Og super kreativ engel, den må du virkelig passe på.

    SvarSlet

Tak fordi du kiggede forbi!
Læg gerne en kommentar, det er altid hyggeligt!

Hilsen
Fru Larsen

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.